Het wereldwijde web is enorm gegroeid in aantal websites die online zijn gekomen de afgelopen jaren. Deze ontwikkeling i.c.m. met de explosieve groei van het aantal mobiele telefoons hebben er mede voor gezorgd dat iedereen steeds afhankelijker wordt van (mobiel) internet. Binnen de mogelijkheden van het gebruik van internet is het gebruik van Wifi daar de meest populaire optie. De mobiele internetbundels bij telecomproviders zijn vaak relatief duur en mensen willen daar natuurlijk het liefst zo min mogelijk geld aan besteden. Wat veel mensen dus doen is thuis of op kantoor gebruik maken van de Wifi verbinding om zo het gebruik van het mobiele internet te verminderen. Volkomen logisch natuurlijk!
Zakelijke markt volgt trend
Een gevolg van bovenstaande ontwikkelingen is dat veel bedrijven, denk aan hotelketens en restaurants, een Wifi installatie aanbrengen in de zaak om klanten te trekken. Deze vorm wordt het aanbieden van Enterprise Wi-fi genoemd en wordt dus door steeds meer bedrijven toegepast. De techniek achter de service wordt daarnaast ook steeds beter en daardoor kan er ook meer informatie uit de gegevens gehaald worden.
Marketing op basis van Wifi
Wat veel bedrijven aanbieden is inruil voor het liken van hun Facebook pagina of inruil voor een e-mailadres toegang bieden tot Wifi. Na het liken van de pagina zal de profiel informatie van de betreffende persoon of het e-mailadres opgeslagen worden in een CRM systeem die gekoppeld is aan de service. Al deze gegevens worden goed geordend in het systeem geplaatst en zo kunnen er hele gerichte marketing campagnes uitgestuurd worden. Denk aan targeting o.b.v. leeftijd, geslacht, interesses en woonplaats.
De Enterprise Wifi service kan dus voor nog veel meer bedrijven enorm interessant zijn, op deze manier kun je namelijk een lange termijn relatie opbouwen met de klant en ervoor zorgen dat de klant altijd betrokken blijft bij jouw onderneming.