Published on september 2nd, 2016
0Beter werken met CRM
U heeft er misschien wel eens van gehoord; een CRM systeem. Dit staat voor Customer Relationship Management. Dit is een strategie wat ervoor zorgt om alle relaties en contacten van uw bedrijf met klanten en potentiële te beheren. Wanneer u dit op een goede manier weet neer te zetten kunt u op langere termijn uw winstgevendheid verbeteren. Wij zullen u een aantal adviezen geven rondom het werken met een CRM systeem, zodat u weet waar u aan toe bent als u dit gaat integreren in uw organisatie.
Maak een dashboard
Natuurlijk moeten de klanten het systeem wat u voor ogen heeft op een vriendelijke manier kunnen bereiken. Daarom moet u veel tijd (en waarschijnlijk ook budget) steken in het opzetten van een professioneel dashboard. Via dit dashboard kunt u bepaalde data tot u nemen en op deze manier weer de relatie tot uw (potentiële) klanten verbeteren. Wij raden u aan om hier niet op te bezuinigen, want dit is natuurlijk het uithangbord van de relatie met uw klanten of toekomstige klanten.
Ook moet het dashboard natuurlijk gevuld zijn met de juiste informatie. Deze informatie wordt ingediend door de werknemers van de organisatie en hier moet dan ook een plan voor worden bedacht. Zorg ervoor dat het invoeren van informatie op een frequentie wijze wordt gedaan door ALLE werknemers. Het moet voor de werknemers ook overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn om de gewenste data in het systeem te zetten.
Systeem opbouwen
Wanneer u het systeem gaat opbouwen gebeurd dit waarschijnlijk vanaf een nul punt. Dit is natuurlijk erg lastig, want er moet met iedereen rekening worden gehouden. Vraag dus de consument/klant naar hun bevindingen over een kwalitatief systeem, maar betrek ook zeker de werknemers hierin. Zij moeten namelijk gaan werken met het systeem en hier dus ook met bepaalde zaken mee instemmen.
Ook zult u het systeem altijd aan een beheerder moeten overlaten. Hij/zij kan voor u alles updaten wanneer dit nodig is en zo het CRM goed draaiende houden.