Wanneer je als bedrijf reclame wilt maken maar twijfelt over welke kanalen je in moet gaan zetten bij de promotie? Dan is dit artikel misschien verhelderend voor jou als verantwoordelijke voor de reclame activiteiten. Waar veel mensen het altijd hebben over dat offline promotie verleden tijd is en dat alles tegenwoordig draait om het online aanwezig zijn, blijkt in de praktijk namelijk dat het toch net even wat anders werkt.
In de praktijk blijkt namelijk dat offline promotie middels drukwerk en andere materialen nog steeds effectief is. Echter moet je wel op de kosten letten, maar je kunt tegenwoordig online heel goedkoop drukwerk laten maken. Wanneer de kosten relatief laag blijven is het zeker interessant om offline promotie nog steeds te blijven doen. De mensen die beweren dat online hét kanaal is hebben natuurlijk niet helemaal ongelijk, ook online dien je aanwezig te zijn. Via bijvoorbeeld kanalen als Facebook, Instagram of andere social media en/of zoekmachine platformen.
Uit onderzoek van het bedrijf Pimprint.nl blijkt dat de meest effectieve promotie behaald wordt zodra je offline en online promotie met elkaar combineert. Stel je dus bijvoorbeeld voor dat er een plaatselijk evenement is bij jou in de regio. Je kunt dan op social media kanalen een evenement aanmaken iedereen uit de regio bereiken en uitnodigen. Vervolgens kun je offline in de betreffende regio ook nog billboards en/of posters ophangen of bijvoorbeeld flyeren in de stad. Door de combinatie online en offline worden de lokale mensen er onbewust continu aan herinnert dat jouw evenement er aan komt en blijven ze er mee bezig.
Kortom: Wanneer je op de kosten kunt letten en offline met online kunt combineren is dit absoluut een goede optie!